Iz korporacije u gejming studio: kako sam došao do pozicije producenta na igri

Ova priča počinje mojom odlukom da napravim korak ka nečemu što mi istinski pruža zadovoljstvo i ispunjenje. Kao i mnogima koji čitaju ovaj blog i posećuju Shift2Games sajt, igre su oduvek bile moja strast.

Nakon više od deset godina u korporativnom svetu, osećao sam da je vreme za promenu. Tokom rada u IT industriji i telekomunikacijama, sticao sam neprocenjivo iskustvo i veštine, ali uvek sam osećao da mi nešto nedostaje. Moja kreativnost je bila suzbijena, a strast za gejmingom je ostajala potisnuta. Shvatio sam da ne želim da provedem sledećih 10 godina svog profesionalnog života u okruženju koje me ne inspiriše. I upravo to me je navelo da nađem način da svoje stečeno iskustvo i veštine prebacim u rad na razvoju igara kojima nekako celog života pripadam.

 

Kada kažu da svako iskustvo može biti značajno, u slučaju producentske role – zaista je tako. Od ugostiteljstva tokom tinejdžerskih godina, preko prodaje i ulaska u IT, gde sam najveću ekspertizu izgradio u oblasti isporuke proizvoda – product delivery, sve te veštine i znanja sam svakim novim projektom produbljivao. Radio sam na pozicijama kao što su menadžer prodaje, menadžer ugostiteljskog objekta, biznis analitičar i product owner. 

Sve te role su mi pomogle u veštinama koje su za producenta dragocene za kvalitetno obavljanje posla: prodaja – bolji pitch neke ideje relevantnim stakeholderima, ugostiteljstvo – rad sa ljudima raznih profila, pa malo i amaterske psihologije, biznis analiza – analiza biznis zahteva stakeholdera mnogih departmana i na kraju product owner – odgovornost za proizvod u svakom smislu te reči, što uključuje kvalitet isporuke, rokove, resurse i budžet.

S druge strane, moje gejming iskustvo je krenulo od hale sa arkadama gde sam igrao Punisher-a pa sve do CS 1.6 polu-profi karijere i preduzetništva gde sam bio vlasnik PC igraonice. Otkad znam za sebe imam neku igru u džepu, bilo da je to digital pet, Tetris, Gameboy, Nokia 6600 ili iPhone sa folderom Games. Najveća korist ovog foldera je ta što konačno brze gaming sesije na telefonu dobijaju mnogo dublji smisao. Zapravo, dok se igram, radim svoj posao i testiram rezultat rada svog tima. Ima li šta lepše za nekog ko je “prohodao” igrajući igrice?

Nakon 6 meseci rada u Two Desperadosu mogu da kažem da su mi se ispunila očekivanja koja sam imao. Konačno se osećam ispunjeno, konačno radim ono što volim (možda zvuči kliše, ali je istina). Glavna razlika u odnosu na industriju odakle sam došao je ta da danas provodim vreme u mnogo kreativnijem okruženju, a sličnost je ta da profesionalnosti i posvećenosti u poslu nikada ne manjka.

 

Ako ste svestrani, sa mnoštvom hobija, multitaskinga i životnog iskustva možda je to baš prva indikacija da je ova rola za vas.

Pitate se šta podrazumeva rola producenta? Čitajte dalje, slede osnovni segmenti i odgovornosti jednog producenta.

Saradnja producenta sa ostalim timovima kao što su marketing, tim za monetizaciju, tim za akviziciju korisnika, tim za podršku igračima i ostalim relevantim stakeholderima je od krucijalne vaznosti za dobre rezultate proizvodnog tima. Svaki od navedenih timova direktno utiče na kvalitet igre i same igrače igre. 

Moja glavna odgovornost jeste isporuka novih elemenata igre sa kontrolom kvaliteta, u dogovorenim rokovima u skladu sa raspoloživim resursima. Dakle, planiranje i vođenje projekata je ključna stvar uz timski menadžment i komunikaciju sa ostalim timovima. Zaključak bi bio da producent može imati veliki uticaj na finalni proizvod. Pored saradnje sa pomenutim timovima producent je tu da otkloni svaki bloker koji se nađe na putu timu, da odgovori na svako postavljeno pitanje, a ukoliko nema odgovor – da nađe način da odgovori.

Za ulogu producenta poželjno je imati određene soft i hard veštine, navešću nekoliko primera:​

Soft veštine:

  • Liderske veštine: producent treba da ima dobre liderske veštine kako bi mogao da upravlja timom i inspiriše članove da postignu zajedničke ciljeve.

 

  • Komunikacija: odlične komunikacione veštine su neophodne za uspeh u ulozi producenta. Producent mora biti u mogućnosti da jasno komunicira sa članovima tima, stakeholderima i upper menadzmentom kao i da dobro sluša i efikasno rešava konflikte.

 

  • Timski rad: producent je uvek timski igrač, ali pre svega dobar kapiten ili trener. Lepo sarađuje sa različitim članovima tima i da podstiče pozitivnu i produktivnu atmosferu.

 

  • Organizacija: dobre organizacione veštine su veoma značajne kako bi se efikasno upravljalo projektom. Producentu nije teško da postavi prioritete, prati rokove i upravlja vremenom.

 

  • Rešavanje problema: producent treba da bude sposoban da identifikuje probleme koji se javljaju tokom razvoja igre i da pronađe efikasna rešenja kako bi se projekat nastavio bez odlaganja.

 

Hard veštine:

 

  • Projektni menadžment: producent mora imati razumevanje principa projektnog menadžmenta, uključujući planiranje, upravljanje resursima, procenu rizika i kontrolu kvaliteta.

 

  • Finansijske veštine: poznavanje osnova finansijskog upravljanja i budžetiranja je važno za producenta kako bi efikasno upravljao finansijskim aspektima projekta.

 

  • Tehničko razumevanje: iako producent obično nije tehnički stručnjak, poznavanje osnova programiranja, dizajna igara i drugih tehničkih aspekata razvoja igara može biti od koristi pri komunikaciji sa tehničkim članovima tima.

 

  • Analitičke veštine: producent treba da ima sposobnost analiziranja podataka, kao što su tržišna istraživanja, trendovi u industriji i performanse igara, kako bi donosio informisane odluke tokom razvoja i marketinga igre.

 

  • Marketinške veštine: poznavanje osnova marketinga i razumevanje ciljne publike su važni za kreiranje marketinške strategije i promociju igre.

 

Jedan dan u ulozi producenta može biti dinamičan i raznolik:

 

9:00 – 10:00

Početak dana započinješ čitanjem mejlova, slack poruka i planiranjem prioriteta za taj dan. Odgovaraš na hitne poruke i beleške koje su stigle prethodnog dana i potvrdjuješ da si up-to-date sa najnovijim informacijama.

 

10:00 – 10:15

Sastanak sa svojim timom, poznatiji kao daily stand-up sastanak. Pregledaš napredak projekta, analiziraš eventualne probleme i razgovaraš o mogućim rešenjima. Pružaš smernice i podršku članovima tima kako bi se osigurali da se projekat odvija prema planu.

 

11:30 – 12:00

Sastanak sa svim stakeholderima koji imaju uticaj na igru. Raspravljate o svim aspektima projekta, pregledate planove za marketing i promociju, kao i rezultate inicijativa za monetizaciju igre. Razmenjujete ideje i usaglašavate se oko daljih koraka i rokova.

 

12:00 – 12:30

Sastanak sa marketing timom. Razgovarate o strategiji za igru, pregledate marketinške materijale i kampanje. Analizirate tržišne trendove i konkurenciju, kako biste osigurali da je igra usmerena na pravu ciljnu grupu.

 

12:30 – 13:30

Pauza za ručak. Koristiš ovo vreme za opuštanje i odmor od intenzivnih sastanaka. Druženje u kuhinji sa kolegama uz kraći Sekiro boss fight ili brzinska vožnja motorom kako bi mozak da uradi F5 i dobije refresh.

 

13:30 – 15:00

Sastanak sa timom za kvalitet i kontrolu kvaliteta (QA). Proverate kako se odvija testiranje igre i dobijate povratne informacije i pitanja od igrača. Identifikujete i rešavate probleme vezane za funkcionalnost, performanse i korisničko iskustvo igre.

 

15:00 – 16:30

Individualni rad na administrativnim zadacima. Ovo vreme koristiš za vođenje evidencija, ažuriranje projektnih planova, pripremu izveštaja i komunikaciju sa ostalim internim timovima. Takođe koristiš priliku da pregledaš najnovija istraživanja i novosti iz gejming industrije.

 

16:30 – 17:00

Sastanak sa dizajnerskim timom. Pregledate nove ideje i koncepte za igru, pružate povratne informacije i sugestije. Razmatrate načine za unapređenje igre i dodatne funkcionalnosti koje će poboljšati iskustvo igrača.

 

17:00 – 17:30

Pivo, tekila i pikado sa kolegama.

 

Iz koje god industrije da dolaziš, u gejmingu ima mesta za tebe – samo treba da pronađeš pravu poziciju i pošalješ prijavu. Za promenu nikad nije kasno, ili za dobar početak, nije kasno, veruj mi.

0

Novosti

Pažnja studentima koji završavaju studije, nedavnim diplomcima i budućim razvojnim programerima igara: Da li ste spremni da ostavite svoj trag u industriji video igara? Vaše putovanje u razvoj igara počinje ovde!
Razvoj video igara možemo sagledati kroz tehnološki i kreativni aspekt. Pošto je tehnološki aspekt razvoja igara u velikoj meri povezan sa kreativnim, slobodno možemo reći da je gejming programiranje svet za sebe. Gejming industrija pruža mogućnost za razvoj eksperata u najrazličitijim oblastima tehnologije, nudeći mnoštvo pravaca kada su u pitanju karijerni putevi.
Razgovarali smo sa preko 20 seniora u domaćem gejmingu. Kad pogledaš ovih šest epizoda trebalo bi da ti bude mnogo jasnije čime u gejmingu možeš i želiš da se baviš

Add Your Heading Text Here