2D ilustrator

2D ilustrator/-ka je odgovoran/-a za kreiranje 2D grafike za video-igre. Ovo uključuje dizajniranje i kreiranje likova, pozadina, rekvizita i UI elemenata pomoću specijalizovanog softvera. Ilustrator/-ka mora da poseduje odlično razumevanje teorije boja, kompozicije, anatomije i vizuelnog pripovedanja da bi stvorio/-la art koji je vizuelno privlačan i uklapa se u narativ i mehanike igre. Blisko sarađuje sa gejm dizajnerima i Art Director-om kako bi osigurao/-la da je ono što radi u skladu sa ukupnom vizijom i stilom igre.

Ilustrator/-ka mora biti sposoban/-a da radi efikasno i da poštuje rokove, jer razvoj video-igara često podrazumeva zahteve koji se brzo menjaju. Trebalo bi da sarađuje u timskom okruženju i da bude otvoren/-a za konstruktivnu kritiku i feedback. Pored toga, mora biti u stanju da se prilagodi različitim umetničkim stilovima i tehnikama koje zahteva projekat i da bude u toku sa najnovijim trendovima i alatima u industriji. Uspešan/-a 2D ilustrator/-ka poseduje adekvatne tehničke veštine, kreativnost i strast za gejmingom.

Alati

Adobe Photoshop

Adobe Illustrator

Procreate

Clip Studio Paint

CorelDRAW

Inkscape

Krita

Affinity Designer

Sketch

Saradnja sa drugim timovima

Rad 2D ilustratora/-ke često uključuje blisku saradnju sa drugim pozicijama u gejming industriji. Na prvom mestu, mora da sarađuje sa gejm dizajnerima, jer je razumevanje narativa i mehanika igre neophodno za kreiranje ilustracija koje efikasno prenose ove aspekte. Potom, sarađuje sa Art Director-om kako bi ono što radi bilo u skladu sa stilom i vizuelnim pravcem igre. Pored toga, sa UI dizajnerima kreira elemente interfejsa koji su vizuelno privlačni i laki za razumevanje.

 

2D ilustrator/-ka takođe radi sa programerima kako bi osigurao/-la da je art koji pravi pravilno integrisan u igru. Ilustracije moraju biti obezbeđene u ispravnom formatu i rezoluciji, a programeri treba da potvrdi da je art optimizovan za zahteve performansi igre. Sarađuje i sa animatorima i animatorkama na stvaranju animiranih sprajtova ili animacija likova, i dizajnerima i dizajnerkama zvuka kako bi osigurali da je art propraćen odgovarajućim zvučnim efektima.

Veštine

U zavisnosti od senioriteta, od 2D ilustratora se očekuje da može da savlada, uradi i isporuči sledeće stvari:

Hard skills

  • Poznavanje softvera:
    • razume mogućnosti softvera i kako se koriste različiti alati i funkcije za kreiranje vizuelnog sadržaja.
  • Razumevanje teorije boja i kompozicije:
    • poseduje znanja o liniji, obliku, prostoru, teksturi i njihovu primena u efektnim kompozicijama.
  • Poznavanje anatomije i perspektive:
    • može da predstavi ljudsku anatomiju u različitim pozama i uglovima, poznaje linearnu perspektivu.

Soft skills

  • Komunikacija:
    • konstruktivno pruža i prima feedback i otvoren/-a je za reviziju na osnovu tuđih komentara i sugestija.
  • Upravljanje vremenom:
    • poštuje rokove projekta, razume prioritete i kada treba da digne četkicu sa platna.
  • Prilagodljivost:
    • pokazuje sposobnost rada u brzom i dinamičnom okruženju, kao i fleksibilnost u pristupu stilu i medijumu.

Senioritet

U zavisnosti od senioriteta, od 2D ilustratora se očekuje da može da savlada, uradi i isporuči sledeće stvari:

Junior

  • Razume softver za digitalnu ilustraciju i koristi alate i karakteristike ovih softverskih aplikacija za kreiranje osnovnih ilustracija.
  • Prati uputstva ilustratora višeg senioriteta i Art Director-a, prihvata feedback i kritiku na osnovu kojih unesi promene u rad i unapređuje veštine.
  • Ima osnovno razumevanje anatomije i perspektive, zna da crta osnovne likove u različitim pozama i uglovima.
  • Efikasno upravlja svojim vremenom, prioritizuje zadatke, procenjuje vreme potrebno za svaki zadatak.

Medior

  • Ima napredno znanje softvera za digitalnu ilustraciju i koristi alate i karakteristike ovih softverskih aplikacija za efikasno kreiranje složenih ilustracija.
  • Kreira detaljne likove i okruženja koja efikasno prenose narativ i mehaniku igre, i u skladu su sa opštim stilom i vizuelnim pravcem igre.
  • Efikasno sarađuje sa drugim članovima tima, saopštava svoje ideje, daje feedback i kritike profesionalno i radi u timskom okruženju.
  • Ima veštine rešavanje složenih dizajnerskih problema, identifikuju potencijalne probleme dizajna i razvija rešenja kreativnim razmišljanjem.

Senior

  • Kreira art visokog kvaliteta koji prenesi narativ i mehanike igre, i u skladu je sa opštim stilom i vizuelnim pravcem igre.
  • Pruža smernice mlađim artistima, sarađuje sa drugim članovima tima, saopštava ideje, daje feedback i kritike profesionalno.
  • Doprinesi razvoju vizuelnog stila igre i stvara dosledan i ujednačen vizuelni identitet, do kog dolazi kroz saradnju sa Art Director-om.
  • Mentoriše i obučava mlađe artiste i pruža konstruktivni feedback i smernice kako bi doprineo/-la rastu i razvoju tima.
2D ILUSTRATOR // 2D ART //
2D ILUSTRATOR // 2D ART //

Obrazovanje

Gejm artisti su zaduženi za sve ono što je u igri vidljivo – karakteri, vozila, okruženje, scenografija, materijali, korisnički interfejs, animacije, trejleri, kocept art, osvetljenje… Bilo da je sve ovo rađeno u 2D ili 3D stilu. Ne treba zaboraviti ni na tech artiste koji igrama prilaze iz drugog ugla spajajući umetnički i programerski deo, paze na performanse i optimizacije aseta, prave alate za artiste itd.

Baš zbog ovolike raznovrsnosti, preporučuje se da na vreme odlučite šta je ono što vas najviše zanima. Karijera u gejm artu sve više privlači umetnike iz drugih industrija jer omogućava da vaš rad poprimi i neku četvrtu – interaktivnu dimenziju. Saradnja sa svim ostalim članovima tima čini ceo proces još zanimljivijim.

Resursi

Knjige

  • “Figure Drawing for All It’s Worth” – Andrew Loomis
  • “The Animator’s Survival Kit” – Richard Williams
  • “The Natural Way to Draw” – Kimon Nicolaides
  • “Color and Light: A Guide for the Realist Painter” – James Gurney
  • “Dynamic Figure Drawing” – Burne Hogarth

Pojedinci

  • Francisco Chaman (@fchamat)
  • Sarah Pryor (@sarahcpryor)
  • James Gurney (@jamesgurneyart)
  • Stanley Lau (@artgerm)
  • Jillian Tamaki (@paperbeatsscissors)

Kako izgleda intervju za ovu poziciju?

Novosti

Pažnja studentima koji završavaju studije, nedavnim diplomcima i budućim razvojnim programerima igara: Da li ste spremni da ostavite svoj trag u industriji video igara? Vaše putovanje u razvoj igara počinje ovde!
Razvoj video igara možemo sagledati kroz tehnološki i kreativni aspekt. Pošto je tehnološki aspekt razvoja igara u velikoj meri povezan sa kreativnim, slobodno možemo reći da je gejming programiranje svet za sebe. Gejming industrija pruža mogućnost za razvoj eksperata u najrazličitijim oblastima tehnologije, nudeći mnoštvo pravaca kada su u pitanju karijerni putevi.
Razgovarali smo sa preko 20 seniora u domaćem gejmingu. Kad pogledaš ovih šest epizoda trebalo bi da ti bude mnogo jasnije čime u gejmingu možeš i želiš da se baviš
2D ILUSTRATOR // 2D ART //
2D ILUSTRATOR // 2D ART //