Koncept artist

Koncept artist je odgovoran za dizajniranje i razvoj vizuelnih aspekata video-igara, naročito u fazi stvaranja same ideje igre. Njegova/njena uloga je da ideje gejm dizajnera oživi kroz ručne ili, češće, digitalne skice, crteže i slike. Koncept artist obično blisko sarađuje sa Game i Art Director-om kako bi razumeo/-la ciljnu publiku, celokupnu viziju igre, a naročito njen izgled i atmosferu. Od njega/nje se očekuje ponudi više varijanti idejnog rešenja i da bude u stanju da ponuđena rešenja dalje kombinuje, kako bi se došlo do najpribližnijeg prikaza onoga što su idejni tvorci igre zamislili.

 

Pored posedovanja umetničkih veština, koncept artist mora dobro da razume proces razvoja video-igara i tehničke zahteve njihovog dizajna, odnosno šta je realno moguće da postane deo finalnog proizvoda. Može biti uključen/-a u kreiranje dizajna likova, okruženja, oružja i vozila, i mora biti u stanju da prilagodi svoj stil i tehnike različitim žanrovima i platformama. Koncept artist takođe može biti uključen u izradu scenarija, kreiranje konceptualne umetnosti za promotivne materijale i saradnju sa drugim članovima tima za razvoj igre kako bi se osiguralo da vizuelni dizajn bude pod kišobranom istog stila i atmosfere i, pre svega, privlačan.

Alati

Adobe Photoshop

Adobe Illustrator

Corel Painter

Procreate

Autodesk Sketchbook

Substance Painter

ZBrush

Maya

Cinema 4D

Saradnja sa drugim timovima

Koncept artist blisko sarađuje sa članovima drugih timova čije ideje treba da oživi. Jedna od najvažnijih saradnji je stoga sa gejm dizajnerima. Gejm dizajner koncept artistu treba da približi ukupnu viziju igre, naročito kroz prizmu toga kojoj publici je igra namenjen, i u skladu sa tim potrebno je da zajedno usvoje estetski stil koji će se koristiti tokom igre i njene reprezentacije. Skice i drugi vizuelni prikazi likova i okruženja koje koncept artist stvara treba da pomognu gejm dizajnerima da preciziraju svoje ideje.


Koncept artisti takođe sarađuju sa drugim art timovima, kao što su 3D modelari, animatori i Texture Artist-i. Skice koje koncept artist kreira služe kao referenca za 3D modelare i Texture Artist-e prilikom kreiranja materijala za igru. Uloga koncept artista u saradnji sa animatorima jeste da osigura da kretanje likova i drugih stvari u igri bude u skladu sa opštim stilom i vizijom igre. Od faze nastanka ideje do njene realizacije dolazi do mnogih promena, pa koncept artist tokom procesa razvoja nekad mora da izvrši reviziju svog rada kako bi se art prilagodio promenama koje su uneli drugi članovi art tima. Efikasna saradnja je ključna za obezbeđivanje izgeda igre koji je privlačan i u skladu sa celokupnom vizijom projekta.

Veštine

U zavisnosti od senioriteta, od Koncept artista se očekuje da može da savlada, uradi i isporuči sledeće stvari:

Hard skills

  • Crtanje i ilustracija:
    • poznaje kompoziciju, anatomiju, teoriju boja i druge osnovne principe umetnosti, ima sposobnost brzog skiciranja.
  • Poznavanje softvera:
    • razume mogućnosti softvera i kako se koriste različiti alati i funkcije za kreiranje vizuelnog sadržaja.
  • 3D Modeling:
    • poželjno je osnovno razumevanje softvera za 3D modelovanje radi kreiranja grubih 3D likova ili okruženja.

Soft skills

  • Komunikacija:
    • konstruktivno pruža i prima feedback i otvoren/-a je za reviziju na osnovu tuđih komentara i sugestija.
  • Upravljanje vremenom:
    • poštuje rokove projekta, razume prioritete i kada treba da digne četkicu sa platna.
  • Prilagodljivost:
    • pokazuje sposobnost rada u brzom i dinamičnom okruženju, kao i fleksibilnost u pristupu stilu i medijumu.

Senioritet

U zavisnosti od senioriteta, od Koncept artista se očekuje da može da savlada, uradi i isporuči sledeće stvari:

Junior

  • Razume brief na osnovu kog kreira koncept i u stanju je da primi feedback pomoću kojih vrši revizije svog rada.
  • Radi u skladu sa utvrđenim style guide-om i ukupnom vizijom igre, koje dobija od artista višeg senioriteta.
  • Efikasno sarađuje sa drugim članovima svg tima i drugih timova tako što saopštava svoje ideje i konstruktivno prima feedback.
  • Otvoren/-a je za učenje novih veština i tehnika za poboljšanje svog rada, i proučava teoriju i istoriju umetnosti.

Medior

  • Kreira originalne i inovativne koncepte za likove, okruženja i druge materijale za igru, generiše ideje koje su i vizuelno ubedljive i funkcionalne.
  • Razvija sopstveni stil i unesi jedinstvenu perspektivu, pomera granice vizuelnog dizajna igre i kreira prepoznatljiv art.
  • Ima vodeću ulogu u malim projektima ili timovima, gde nadgleda stvaranja određenog koncepta i komunicira sa drugim članovima tima.
  • Mentor/-ka je, pruža feedback koji pomaže unapređenju veština juniora, uzoran je primer koncept artiste i inspiriše druge.

Senior

  • Definiše i precizira vizuelni stil igre u saradnji sa Art Director-om, kreira style guide i postavlja vizuelni pravac za projekat.
  • Vodi velike projekte ili timove, nadgleda stvaranje više okruženja, likova i drugih materijala za igru, upravlja rokovima, budžetima i resursima.
  • Pruža kreativno usmerenje i feedback, pomažući drugima da unaprede svoje veštine, inspiriše i motiviše druge članove tima.
  • Sarađuje sa spoljnim partnerima kako bi se osiguralo da njihov rad ispunjava vizuelne standarde koji zadovoljavaju potrebe igre.
KONCEPT ARTIST // 2D ART //
KONCEPT ARTIST // 2D ART //

Obrazovanje

Gejm artisti su zaduženi za sve ono što je u igri vidljivo – karakteri, vozila, okruženje, scenografija, materijali, korisnički interfejs, animacije, trejleri, kocept art, osvetljenje… Bilo da je sve ovo rađeno u 2D ili 3D stilu. Ne treba zaboraviti ni na tech artiste koji igrama prilaze iz drugog ugla spajajući umetnički i programerski deo, paze na performanse i optimizacije aseta, prave alate za artiste itd.

Baš zbog ovolike raznovrsnosti, preporučuje se da na vreme odlučite šta je ono što vas najviše zanima. Karijera u gejm artu sve više privlači umetnike iz drugih industrija jer omogućava da vaš rad poprimi i neku četvrtu – interaktivnu dimenziju. Saradnja sa svim ostalim članovima tima čini ceo proces još zanimljivijim.

Resursi

Knjige

  • “The Skillful Huntsman” – Scott Robertson, Khang Le, Mike Yamada
  • “Framed Ink” – Marcos Mateu-Mestre
  • “Color and Light” – James Gurney
  • “The Silver Way” – Stephen Silver
  • “The Art of Pixar: 25th Anniversary” – Amid Amidi

Pojedinci

  • Scott Robertson (@scottrobertsonconcept)
  • Lois van Baarle (@loish)
  • Sparth (@nicolasferez)
  • Jama Jurabaev (@jamajurabaev)
  • Feng Zhu (@fengzhu_design)

Kako izgleda intervju za ovu poziciju?

Novosti

Debatni klub Matematičkog fakulteta Univerziteta u Beogradu organizuje 11. aprila sa početkom u 18 časova u prostorijama Matematičkog fakulteta (Svetog Nikole 39) javnu debatu i panel diskusiju “Ovaj dom bi uveo video igre u obaveznu lektiru”
Razvoj video igara možemo sagledati kroz tehnološki i kreativni aspekt. Pošto je tehnološki aspekt razvoja igara u velikoj meri povezan sa kreativnim, slobodno možemo reći da je gejming programiranje svet za sebe. Gejming industrija pruža mogućnost za razvoj eksperata u najrazličitijim oblastima tehnologije, nudeći mnoštvo pravaca kada su u pitanju karijerni putevi.
Razgovarali smo sa preko 20 seniora u domaćem gejmingu. Kad pogledaš ovih šest epizoda trebalo bi da ti bude mnogo jasnije čime u gejmingu možeš i želiš da se baviš
KONCEPT ARTIST // 2D ART //
KONCEPT ARTIST // 2D ART //