Level Designer

Level Designer je odgovoran/-a za kreiranje i dizajniranje nivoa ili okruženja u kojima će se igrači kretati u video-igri. Blisko sarađuje sa kreativnim timom kako bi razumeo/-la ukupnu viziju, mehanike i narativ, a zatim preveo/-la ove koncepte u opipljive rasporede nivoa. Level Designer strateški postavlja prepreke, neprijatelje, puzzle-ove i interaktivne elemente kako bi osigurao/-la privlačno iskustvo igranja. Takođe, uzima u obzir vizuelnu estetiku kako bi stvorio/-la vizuelno privlačna okruženja koja dopunjuju temu igre i umetnički stil.


Tokom procesa razvoja igre, Level Designer stvara različite iteracije nivoa, testira ih i prikuplja feedback kako bi ih dodatno poboljšao/-la i polirao/-la. Poseduje dobro razumevanje mehanika igre, prostornog dizajna, pripovedanja priče i psihologije igrača, dok istovremeno balansira između kreativnosti i praktičnih razmatranja kako bi stvorio/-la upečatljive i zadovoljavajuće nivoe koji poboljšavaju celokupno iskustvo igranja.

Alati

Unity

Unreal Engine

Autodesk Maya

Adobe Photoshop

Substance Painter

3ds Max

Blender

Tiled

Hammer Editor

Saradnja sa drugim timovima

Pozicija Level Designer-a uključuje blisku saradnju sa raznim drugim pozicijama u gejming industriji. Level Designer intenzivno sarađuje sa gejm dizajnerima kako bi razumeo/-la mehaniku, narativ i ukupnu viziju igre. Ova saradnja osigurava usklađenost dizajna nivoa sa planiranim igračkim iskustvom, tempom i progresijom priče. Pored toga, Level Designer blisko sarađuje sa artistima kako bi vizuelno oživeo/-la svoje ideje. Oni sarađuju na određivanju umetničkog stila, osvetljenja, tekstura i ukupne estetike nivoa, obezbeđujući koherentan i vizuelno privlačan svet igre.


Level Designer sarađuje i sa programerima kako bi implementirao/-la mehanike igre i interaktivne elemente unutar nivoa. Oni rade zajedno kako bi osigurali besprekornu integraciju nivoa u gejm engine i funkcionalnost događaja, neprijateljske veštačke inteligencije, fizičke interakcije i drugih tehničkih aspekata koji poboljšavaju igračko iskustvo. Saradnja Level Designer-a, gejm dizajnera, artista i programera je ključna za stvaranje jedinstvenog i imerzivnog igračkog iskustva, koje je u skladu sa vizijom i ciljevima igre.

Veštine

U zavisnosti od senioriteta, od Level Designer-a se očekuje da može da savlada, uradi i isporuči sledeće stvari:

Hard skills

  • Level design
    • Poznaje rasporede nivoa, tempo, flow, strukturiše nivoe, implementira prepreke i puzzle-ove i dizajnira susrete koji igračima pružaju uravnoteženo iskustvo.
  • Alati za razvoj igara
    • Koristi vodeće game engine-e kao što su Unity ili Unreal Engine, kao i softver za dizajniranje nivoa i editore.
  • Tehničke veštine
    • Poznaje skriptne jezike kao što su C# i Blueprint, poseduje znanje o 3D modelovanju, teksturisanju i osvetljenju.

Soft skills

  • Kreativnost
    • Razmišlja izvan okvira kako bi kreirao/-la zanimljive gejmplej scenarije, inovativne puzzle-ove i vizuelno privlačna okruženja, unosi sveže ideje i perspektive.
  • Prilagodljivost
    • Otvoren/-a je za dobijanje feedback-a, stvara iteracije i unosi neophodna prilagođavanja kako bi ispunio/-la zahteve projekta.
  • Saradnja i timski rad
    • Poseduje snažne interpersonalne veštine, aktivno sluša i ima sposobnost davanja i primanja konstruktivnog feedback-a.

Senioritet

U zavisnosti od senioriteta, od Level Designer-a se očekuje da može da savlada, uradi i isporuči sledeće stvari:

Junior

  • Kreira blockout-ove nivoa, prevodi koncepte dizajna u funkcionalne, igrive prostore koristeći osnovnu geometriju, placeholder-e i jednostavne teksture.
  • Efikasno saopštava svoje ideje, aktivno sluša i inkorporira feedback drugih članova tima, stvara iteracije, pokazuje spremnost da uči i unapredi svoje veštine.
  • Ima dobre organizacione veštine, kreira dizajn dokumente, dijagrame nivoa i jasna uputstva za implementaciju elemenata gejmpleja.
  • Sprovodi testiranje svojih nivoa, prikuplja feedback od igrača, analizira podatke i zapažanja, identifikuje oblasti za poboljšanje i u skladu sa tim ponovo dizajnira nivoe.

Medior

  • Kreira složene i detaljne rasporede nivoa, inkorporira različite elemente gejmpleja i dizajnira zamršene puzzle-ove i izazove.
  • Podešava napredak težine, tempo i ukupno iskustvo igrača u okviru svojih nivoa, sprovodi testiranja, analizira feedback igrača i prilagođava dizajn na osnovu toga.
  • Preuzima liderske odgovornosti, aktivno doprinosi timskim diskusijama, mentoriše mlađe dizajnere, usmerava ih i pomaže u njihovom razvoju.
  • Implementira i piše skripte za složene mehanike igre i interakcije unutar svojih nivoa, poseduje napredno razumevanje 3D modelovanja, teksturisanja i osvetljenja.

Senior

  • Razume viziju, mehanike i narativ igre, usklađuje dizajn nivoa sa ciljevima projekta, doprinosi razvoju smernica za dizajn nivoa, stilskih vodiča i najboljih praksi.
  • Vodi i mentoriše juniore i mediore, pomaže im da unaprede svoje veštine, daje feedback i podržava njihov profesionalni razvoj.
  • Kreira dokumentaciju za projektovanje nivoa, razvija dokumente detaljnog dizajna, uključujući rasporede nivoa, mehaniku igre, liste asset-a i smernice za implementaciju.
  • Traži nove ideje i kreativna rešenja, eksperimentiše sa nekonvencionalnim pristupima dizajnu nivoa i uvodi novu mehaniku ili elemente gejmpleja.
LEVEL DESIGNER // GAME DESIGN // LEVEL DESIGNER //
LEVEL DESIGNER // GAME DESIGN // LEVEL DESIGNER //

Obrazovanje

Gejm dizajneri u Srbiji obično slede različite staze obrazovanja, bilo kroz umetničke ili tehničke programe. Gejm dizajneri su uglavnom pasionirani uživaoci video igara, kreativne ali i analitične osobe, sa veoma različitim karijernim ili obrazovnim pozadinama.

Ono što je uvek važno, jeste umrežavanje sa lokalnom gejming zajednicom, učešće u programima, i različitim događajima na temu gejm dizajna. 

Formalno obrazovanje u računarskim naukama na fakultetima poput FON-a ili Elektrotehničkog fakulteta često podržava ovu raznolikost uloga, kao i umetničke Akademije. 

Resursi

Knjige

  • “Level Up! The Guide to Great Video Game Design” – Scott Rogers
  • “Game Level Design” – Ed Byrne
  • “The Art of Game Design: A Book of Lenses” – Jesse Schell
  • “Level Design: Concept, Theory, and Practice” – Rudolf Kremers
  • “Game Design Workshop” – Tracy Fullerton

Pojedinci

  • Max Pears (@MaxPears)
  • David B. Fox (@DavidBFox)
  • Ben Burkart (@TheWanderingBen)
  • Gemma Harris (@TheGemmaHarris)
  • Alex Galuzin (@WorldofLevelDesign)

Kako izgleda intervju za ovu poziciju?

Novosti

Pažnja studentima koji završavaju studije, nedavnim diplomcima i budućim razvojnim programerima igara: Da li ste spremni da ostavite svoj trag u industriji video igara? Vaše putovanje u razvoj igara počinje ovde!
Razvoj video igara možemo sagledati kroz tehnološki i kreativni aspekt. Pošto je tehnološki aspekt razvoja igara u velikoj meri povezan sa kreativnim, slobodno možemo reći da je gejming programiranje svet za sebe. Gejming industrija pruža mogućnost za razvoj eksperata u najrazličitijim oblastima tehnologije, nudeći mnoštvo pravaca kada su u pitanju karijerni putevi.
Razgovarali smo sa preko 20 seniora u domaćem gejmingu. Kad pogledaš ovih šest epizoda trebalo bi da ti bude mnogo jasnije čime u gejmingu možeš i želiš da se baviš
LEVEL DESIGNER // GAME DESIGN // LEVEL DESIGNER //
LEVEL DESIGNER // GAME DESIGN // LEVEL DESIGNER //