Monetization Designer

Monetization Designer je odgovoran/-a za kreiranje i primenu strategija za generisanje prihoda nakon početne kupovne cene igre. Blisko sarađuje sa programerima, producentima i marketinškim timovima kako bi dizajnirao/-la i optimizovao/-la ekonomiju u igri, virtuelnu robu i sisteme monetizacije. Primarni cilj Monetization Designer-a je da uspostavi ravnotežu između zadovoljstva igrača i finansijskog uspeha. Analizira ponašanje igrača, tržišne trendove i industrijske standarde kako bi pronašao/-la potencijalne mogućnosti monetizacije.


S tim u vezi, dizajnira virtuelnu robu, kao što su kozmetički predmeti, power-up-ovi ili valute u igri, koji poboljšavaju igračko iskustvo i podstiču potrošnju. Takođe, razvija modele određivanja cena, planove pretplate i sisteme mikrotransakcija kako bi maksimalno uvećao/-la prihod. Pored toga, sarađuje sa developerima kako bi osigurao/-la da je mehanika monetizacije neprimetno integrisana u igru, pružajući fer i prijatno iskustvo za igrače dok ostvaruje finansijske ciljeve.

Alati

Microsoft Excel

Google Sheets

Google Analytics

GameAnalytics

Jira

Unity

Unreal Engine

Adobe Photoshop

Adobe Illustrator

Saradnja sa drugim timovima

Monetization Designer-i blisko sarađuju sa programerima i gejm dizajnerima kako bi osigurali da su sistemi monetizacije neprimetno integrisani u igračko iskustvo. Razumevanjem mehanika i ciljeva igre, oni mogu da osmisle strategije monetizacije koje su u skladu sa celokupnom vizijom igre. Ova saradnja uključuje čestu komunikaciju i iteracije kako bi se uspostavila ravnoteža između zadovoljstva igrača i ostvarivanja prihoda.

 

Oni, takođe, sarađuju sa marketinškim i prodajnim timovima kako bi uskladili svoje strategije sa promotivnim kampanjama. Pružaju vredan uvid u ekonomiju igre, virtuelnu robu i modele cena za optimizaciju generisanja prihoda. Radeći zajedno, kreiraju ciljane marketinške kampanje koje efikasno promovišu karakteristike monetizacije igre, privlače igrače i podstiču potrošnju.

Veštine

U zavisnosti od senioriteta, od Monetization Designer-a se očekuje da može da savlada, uradi i isporuči sledeće stvari:

Hard skills

  • Analiza podataka
    • Prikuplja i analizira podatke o igračima, tržišne trendove i metriku u igri kako bi uočio/-la obrasce i optimizovao/-la strategije monetizacije.
  • Određivanje cena i ekonomija
    • Dizajnira efikasne strukture cena, mikrotransakcione sisteme i virtuelnu robu koja se dopada igračima dok maksimizuje prihod.
  • Osnove dizajna igara
    • Razume mehanike igre, motivaciju igrača i balans igre, ume da uskladi sisteme monetizacije sa igračkim iskustvom poboljšavajući angažovanje igrača.

Soft skills

  • Komunikacija
    •  Jasno prenosi svoje ideje, objašnjava strategije monetizacije i odgovara na sve nedoumice ili feedback drugih.
  • Kreativnost
    • Smišlja inovativne ideje kako bi se poboljšalo igračko iskustvo, podstaklo trošenje i kako bi se igra razlikovala od igara konkurenata.
  • Analitičko mišljenje
    • Analizira složene podatke, razume ponašanje igrača, procenjuje uticaj strategija monetizacije i kontinuirano optimizuje ekonomiju u igri.

Senioritet

U zavisnosti od senioriteta, od Monetization Designer-a se očekuje da može da savlada, uradi i isporuči sledeće stvari:

Junior

  • Podrobno razume trendove i ponašanje igrača, pomaže u analizi podataka, sprovođenju istraživanja tržišta i davanju preporuka za cene, virtuelnu robu i mehaniku monetizacije.
  • Efikasno saopštava svoje ideje, aktivno učestvuje u diskusijama i doprinosi brainstorming sesijama.
  • Pomaže u praćenju ključnih indikatora performansa (KPI), sprovođenju A/B testiranja i proceni uticaja strategija monetizacije na angažovanje igrača i finansijske rezultate.
  • Prati vesti iz industrije, prisustvuje relevantnim konferencijama, u toku je sa gejming zajednicom, razume očekivanja igrača i nove prakse monetizacije.

Medior

  • Preuzima vodeću ulogu u razvoju strategija monetizacije i osmišljava sveobuhvatne planove monetizacije.
  • Sprovodi detaljne analize, pokreće eksperimente i primenjuje iterativne promene kako bi kontinuirano poboljšavao/-la mehanike monetizacije.
  • Pruža smernice, saopštava razloge za odluke o monetizaciji i izgrađuje konsenzus među članovima tima radi postizanja zajedničkih ciljeva.
  • Kontinuirano se obrazuje istraživanjem, prisustvovanjem industrijskim događajima, umrežavanjem i praćenjem najboljih praksi, predviđa promene i prilagođava strategije.

Senior

  • Ima holistički pogled na potencijal monetizacije igre, dinamiku tržišta i preferencije igrača, razvija dugoročne strategije monetizacije i kreira inovativne modele prihoda.
  • Mentoriše i vodi juniore, pomaže im da razviju svoje veštine, deli svoje znanje i pruža smernice o najboljim praksama.
  • Poseduje napredne veštine za analizu složenih podataka i metrika u vezi sa ponašanjem igrača, performansama monetizacije i tržišnim trendovima.
  • Sarađuje sa drugim timovima u kompaniji kako bi se uskladile strategije monetizacije sa opštim poslovnim ciljevima.
MONETIZATION DESIGNER // GAME DESIGN //
MONETIZATION DESIGNER // GAME DESIGN //

Obrazovanje

Gejm dizajneri u Srbiji obično slede različite staze obrazovanja, bilo kroz umetničke ili tehničke programe. Gejm dizajneri su uglavnom pasionirani uživaoci video igara, kreativne ali i analitične osobe, sa veoma različitim karijernim ili obrazovnim pozadinama.

Ono što je uvek važno, jeste umrežavanje sa lokalnom gejming zajednicom, učešće u programima, i različitim događajima na temu gejm dizajna. 

Formalno obrazovanje u računarskim naukama na fakultetima poput FON-a ili Elektrotehničkog fakulteta često podržava ovu raznolikost uloga, kao i umetničke Akademije. 

Resursi

Knjige

  • “Free-to-Play: Making Money From Games You Give Away” – Will Luton
  • “Monetizing Innovation” – Madhavan Ramanujam, Georg Tacke
  • “The Business of Gamification: A Critical Analysis” – Mikolaj Dymek
  • “Game Analytics” – Magy Seif El-Nasr, Anders Drachen, Alessandro Canossa
  • “Game Development Essentials: Game Monetization Design” – Michael Lehman

Pojedinci

  • Ramin Shokrizade (@raminshokrizad)
  • Nicholas Lovell (@nicholaslovell)
  • Michail Katkoff (@m_katkoff)
  • Kate Edwards (@geokat)
  • Oscar Clark (@Athanateus)

Kako izgleda intervju za ovu poziciju?

Novosti

Debatni klub Matematičkog fakulteta Univerziteta u Beogradu organizuje 11. aprila sa početkom u 18 časova u prostorijama Matematičkog fakulteta (Svetog Nikole 39) javnu debatu i panel diskusiju “Ovaj dom bi uveo video igre u obaveznu lektiru”
Razvoj video igara možemo sagledati kroz tehnološki i kreativni aspekt. Pošto je tehnološki aspekt razvoja igara u velikoj meri povezan sa kreativnim, slobodno možemo reći da je gejming programiranje svet za sebe. Gejming industrija pruža mogućnost za razvoj eksperata u najrazličitijim oblastima tehnologije, nudeći mnoštvo pravaca kada su u pitanju karijerni putevi.
Razgovarali smo sa preko 20 seniora u domaćem gejmingu. Kad pogledaš ovih šest epizoda trebalo bi da ti bude mnogo jasnije čime u gejmingu možeš i želiš da se baviš
MONETIZATION DESIGNER // GAME DESIGN //
MONETIZATION DESIGNER // GAME DESIGN //