Technical Artist

Technical Artist je ključni član tima za razvoj video-igara zato što premošćuje jaz između umetničke vizije video-igre i njene tehničke implementacije. Odgovoran/-a je za kreiranje alata, procesa i pipeline-a koji omogućavaju nesmetanu integraciju asset-a u game engine. Ovo uključuje optimizaciju i otklanjanje grešaka u 3D modelima, teksturama, animacijama i specijalnim efektima kako bi se osiguralo da ispunjavaju performanse i tehničke zahteve, a istovremeno postižu željeni vizuelni kvalitet.


Technical Artist takođe blisko sarađuju sa drugim članovima tima, uključujući programere i artiste, kako bi razvio/-la rešenja za tehničke izazove koji se javljaju tokom razvoja igre. Pomaže u razvoju i održavanju alata koje će art tim koristiti, uključujući automatizovane alatke za kreiranje asset-a, skriptovanje za gejmplej event-ove i kreiranje prilagođenih shader-a. Cilj Technical Artist-a je da obezbedi da umetnički i tehnički aspekti igre rade besprekorno, što rezultira visokokvalitetnim iskustvom igrača.

Alati

Maya

3ds Max

Photoshop

Unity

Unreal Engine

ZBrush

Substance Painter

Houdini

Blender

Saradnja sa drugim timovima

Uloga Technical Artist-a zahteva visok nivo saradnje i komunikacije sa drugim pozicijama u industriji video-igara. Blisko sarađuje sa artistima, animatorima i gejm dizajnerima kako bi osigurao/-la da se njihova vizija uklapa u okvire game engine-a. Pomaže da se identifikuju tehnička ograničenja i obezbede rešenja koja održavaju celokupni umetnički pravac igre, a istovremeno se pridržavaju tehničkih mogućnosti. Sarađuje i sa programerima kako bi implementirao/-la i testirao/-la nove alate, skripte i shader-e koji poboljšavaju ukupne performanse i efikasnost igre.


Pored toga, Technical Artist blisko sarađuje sa produkcijskim i menadžerskim timovima kako bi potvrdio/-la da su rasporedi i budžeti održivi i da se ciljevi mogu dostići na vreme. Prijavljuje im sve prepreke koje bi mogle da utiču na vremenske rokove projekta. Ove saradnja pomažu da se igra razvije po najvišim mogućim standardima i da svi članovi tima efikasno rade zajedno kako bi isporučili uspešan proizvod.

Veštine

U zavisnosti od senioriteta, od Technical Artista se očekuje da može da savlada, uradi i isporuči sledeće stvari:

Hard skills

  • Tehničko znanje:
    • razume game engine, programske jezike i softverske alate koji se obično koriste u razvoju igara.
  • Umetničke sposobnosti:
    • razume principe teorije boja, kompozicije i osvetljenja, vešt/-a je u kreiranju 3D modela, tekstura i/ili animacija.
  • Rešavanje problema:
    • identifikuju tehničke probleme i razvija inovativna rešenja koja održavaju umetničku viziju igre i obezbeđuju optimalne performanse.

Soft skills

  • Saradnja:
    • odlični timski igrač, sposoban/-a je da efikasno sarađuje sa artistima, programerima, dizajnerima i drugim članovima tima.
  • Prilagodljivost:
    • prilagođava se promenljivim zahtevima i tehnologijama tokom razvojnog ciklusa, fleksibilan/-a je i sposoban/-a da prilagodi svoj pristup.
  • Oko za detalje:
    • pedantan/-a je u svom radu, obezbeđuje da su svi asset-i optimizovani i da igra radi bez ikakvih tehničkih grešaka.

Senioritet

U zavisnosti od senioriteta, od Technical Artista se očekuje da može da savlada, uradi i isporuči sledeće stvari:

Junior

  • Ima osnovno razumevanje game engine-a, radi u engine-u na implementaciji asset-a i animacija, prilagođava materijale, teksture i senke za performanse.
  • Identifikuje tehničke probleme i radi sa drugim članovima tima na razvoju rešenja, dobro razume koncepte programiranja.
  • Kreira i održava alate i skripte koji poboljšavaju efikasnost art pipeline-a, automatizuje zadatke koji se ponavljaju, pojednostavljuje kreiranje i integraciju asset-a.
  • Efikasno sarađuje sa drugim članovima tima, ima dobre komunikacijske veštine i sposobnost da radi u timskom okruženju.

Medior

  • Preuzima inicijativu i vodi projekte od početka do kraja, dobro razume pipeline i može istovremeno da upravlja sa više projekata i prioriteta.
  • Mentoriše juniore i pruža im smernice o tehničkim pitanjima i feedback o kreiranju asset-a.
  • Stvara custom shader-e i specijalne efekte kako bi poboljšao/-la vizuelni kvalitet igre, ima oko za vizuelni dizajn.
  • Optimizuje performanse igre tako što identifikuje bottleneck-ove, implementira sistema za poboljšanja performansi ciljnim platformama.

Senior

  • Definiše tehničke standarde i najbolje prakse za razvojni tim, uključujući workflow, alate i pipeline, uspostavlja standarde koji optimizuju produkciju.
  • Procenjuje nove tehnologije i tehnike i daje preporuke razvojnom timu, testira nove alate i tehnike za poboljšanje produkcije i performansi igre.
  • Rešava složene tehničke izazove u vezi sa produkcijom, kreativno razmišlja da bi razvio/-la inovativna rešenja.
  • Funkcioniše kao veza između razvojnih timova, ima odlične komunikacijske veštine i sposobnost da sarađuje sa drugima.
TECHNICAL ARTIST // TECH ART //
TECHNICAL ARTIST // TECH ART //

Obrazovanje

Gejm artisti su zaduženi za sve ono što je u igri vidljivo – karakteri, vozila, okruženje, scenografija, materijali, korisnički interfejs, animacije, trejleri, kocept art, osvetljenje… Bilo da je sve ovo rađeno u 2D ili 3D stilu. Ne treba zaboraviti ni na tech artiste koji igrama prilaze iz drugog ugla spajajući umetnički i programerski deo, paze na performanse i optimizacije aseta, prave alate za artiste itd.

Baš zbog ovolike raznovrsnosti, preporučuje se da na vreme odlučite šta je ono što vas najviše zanima. Karijera u gejm artu sve više privlači umetnike iz drugih industrija jer omogućava da vaš rad poprimi i neku četvrtu – interaktivnu dimenziju. Saradnja sa svim ostalim članovima tima čini ceo proces još zanimljivijim.

Resursi

Knjige

  • “Unity in Action: Multiplatform game development in C#” – Joe Hocking
  • “Unreal Engine 4 for Design Visualization” – Tom Shannon
  • “Python for Artists: A Complete Guide to 3D Animation in Blender” – Jonas Dichelle
  • “Game Programming Patterns” – Robert Nystrom
  • “3D Game Textures: Create Professional Game Art Using Photoshop” – Luke Ahearn

Pojedinci

  • Andrew Maximov (@andreymaximov)
  • Mike Seymour (@mikeseymour)
  • Jeremiah Grant (@grantjeremiah)
  • Marcin Jakubowski (@marcinjakubowski)
  • Niklas Rosenstein (@NiklasRosenstein)

Kako izgleda intervju za ovu poziciju?

Novosti

Debatni klub Matematičkog fakulteta Univerziteta u Beogradu organizuje 11. aprila sa početkom u 18 časova u prostorijama Matematičkog fakulteta (Svetog Nikole 39) javnu debatu i panel diskusiju “Ovaj dom bi uveo video igre u obaveznu lektiru”
Razvoj video igara možemo sagledati kroz tehnološki i kreativni aspekt. Pošto je tehnološki aspekt razvoja igara u velikoj meri povezan sa kreativnim, slobodno možemo reći da je gejming programiranje svet za sebe. Gejming industrija pruža mogućnost za razvoj eksperata u najrazličitijim oblastima tehnologije, nudeći mnoštvo pravaca kada su u pitanju karijerni putevi.
Razgovarali smo sa preko 20 seniora u domaćem gejmingu. Kad pogledaš ovih šest epizoda trebalo bi da ti bude mnogo jasnije čime u gejmingu možeš i želiš da se baviš
TECHNICAL ARTIST // TECH ART //
TECHNICAL ARTIST // TECH ART //